.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور باید تقویت شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت، برای تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی به فن آوری ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مصطفی میر سلیم در نشست مشترک شرکت دیزل ایران با مسئولان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در کشور باید به آن توجه شود مسئله فن آوری است و در فن آوری با کالایی سرو کار داریم که به مردم عرضه شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دلیل کسب موفقیتهای زیاد در سطح کشور اولین دانشگاه در سطح شهرستانهای کشور است که شرکت دیزل سنگین ایران با وی قرارداد پژوهشی امضا می کند.

میرسلیم با اشاره به اینکه فناوری از پژوهش و تحقیقات بیگانه نیست فن آوری را محصول کوشش علمی دانست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی به فن آوری با مشکل مواجه هستیم و اگر بخواهیم صنعتی مبتنی بر دستاوردهای علمی و پژوهشی در کشور داشته باشیم باید همکاری بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.

مدیر فنی تولید دیزل ایران نیز صنعت را یکی از شاخصهای رشد و توسعه در کشور اعلام کرد و افزود: شرکت دیزل سنگین ایران، دسا زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی کشور بوده و تمام خدمات این شرکت به صورت دولتی به مشتریان عرضه می شود.

قاسم جوادی راد بیان داشت: شرکت دیزل سنگین ایران دارای 10 طرح ملی است که در سال 1375 بحث اجرایی آن آغاز شده است.

وی به طرحهای انجام شده در این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: طرح 104 دستگاه موتور به نیروگاههای شرکت مخابرات، طرح 70 دستگاه موتور کششی به راه آهن، طرح 36 مولد برق در راه آهن، طرح احداث نیروگاه 10 مگاواتی ایران خودرو، طرح تبدیل سوخت در نیروگاه شهر سنندج از جمله طرح های انجام شده در شرکت دیزل سنگین ایران بوده است.

مدیر فنی شرکت دیزل ایران بیان داشت: مشابه شرکت دیزل ایران در سطح خاورمیانه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای چهار دانشکده مکانیک، عمران، برق و شیمی است تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 3 هزار و 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

شکرالله شکری کجوری افزود: 94 عضو هئیت علمی در مجموعه دانشگاه مشغول فعالیت هستند و در حال حاضر دانشگاه شرایط ممیزی را در کشور پیدا کرد.

وی افزود: سال گذشته قریب به 100 مقاله ISI علوم پژوهشی از این دانشگاه در نشریات مختلف به چاپ رسیده و همچنین 160 مقاله در کنفرانسهای داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

شکری افزود: در سال گذشته برای اجرای 20 طرح تحقیقاتی با سازمان های مختلف حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در سال نو آوری و شکوفایی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم در بخش نو آوری و هم در بخش شکوفایی رتبه نخست استان را کسب کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.